Icon
Home
Klachtenprocedure

Klachtenprocedure

Heb je een klacht? Bijvoorbeeld over de werkwijze van een van onze medewerkers of over een procedure? Download dan ons klachtenfomulier of de klachtenprocedure hieronder.

Icon

Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

Als het thuis toch niet gaat, kan mijn dierbare dan naar het hospice?

Dit is altijd bespreekbaar, maar is afhankelijk van plaatsingsmogelijkheid en een eventuele wachtlijst. De coördinator kan u hier alles over vertellen.

Komen wij in aanmerking voor een vrijwilliger?

Heeft de arts vastgesteld dat de levensverwachting van uw dierbare nog maximaal drie maanden is? Kan uw dierbare niet meer alleen gelaten worden? En/of dreigt u als mantelzorger overbelast te raken? Dan zijn onze vrijwilligers er – thuis of in het hospice.

Wat zijn de kosten?

Onze vrijwilligers staan kosteloos voor u klaar – als het nodig is 24 uur per dag. Voor onze hospices vragen wij wel een eigen bijdrage.

Waar helpt een vrijwilliger mee?

De vrijwilliger is er in de laatste levensfase voor zieken en hun naasten. De vrijwilliger kan ‘s nachts waken, helpen met de persoonlijke verzorging of overdag de mantelzorger een paar uur vervangen. De vrijwilliger helpt niet met de medische verzorging of huishoudelijke taken.

Zijn de vrijwilligers geschoold en/of ervaren?

Wij willen dat onze vrijwilligers over voldoende kennis en kunde beschikken om hun werk op het hoogst mogelijke professionele niveau te kunnen doen. Voordat een vrijwilliger begint is er daarom een inwerkperiode onder begeleiding van ervaren vrijwilligers en in samenwerking met het zorgteam. Vrijwilligers krijgen van ons ook een basiscursus van zes modules, net als een tiltraining. Is een vrijwilliger eenmaal aan het werk, dan biedt Leendert Vriel Twente regelmatig bijscholingen en themabijeenkomsten aan.